preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb

 > KNJIŽNICA  > Projekti
LEKTIRA NA DRUGAČIJI NAČIN

U školskoj godini 2019./2020. u knjižnici se provodi projekt "Lektira na drugačiji način" čiji su ciljevi sljedeći:

  • zauzimanje pozitivnog stava prema knjizi i knjižnici
  • odgoj aktivnog čitatelja i motivacija za školsko i izvanškolsko čitanje
  • razvijanje čitateljskih, govornih i izražajnih sposobnosti i vještina učenika
  • razvijanje kreativnosti i stvaralačke mašte

Projekt se provodi među učenicima razredne i predmetne nastave - prema interesu.

Na ovoj stranici stavljat će se vijesti vezane iskjučivo za navedeni projekt.


vijesti

LEKTIRA U OBLIKU ESCAPE ROOMA

Autor: Kristina Darmopil, 29. 5. 2020. 09:39

U 2. i 4. razredu lektiru smo obradili u obliku Escape Rooma, odnosno Bijega iz sobe. Cilj igre je doći do kraja i spasiti svoje prijatelje, a traženi su odgovori povezani s lektirom koju su djeca čitala ovaj mjesec.

ESCAPE ROOM DOSTUPAN JE NA POVEZNICAMA:
BIJELI JELEN: https://sites.google.com/view/bijeli-jelen/po%C4%8Detna-stranica
DNEVNIK PAULINE P.: https://sites.google.com/view/dnevnikpaulinep/po%C4%8Detna-stranica
PRONAĐENO BLAGO:
https://sites.google.com/view/pronadjenoblago/po%C4%8Detna-stranica

 

KOMENTARI I REAKCIJE DJECE SU NAS VEOMA OHRABRILE I USREĆILE:

 [više]

UVODNI SAT U IZBORNU LEKTIRU U ONLINE OKRUŽENJU

Autor: Kristina Darmopil, 29. 5. 2020. 09:28

Kao što većina vas zna, zadnja lektira u nastavnoj godini često bude prema izboru učenika. Tako nam je i ove godine, a osobito je tome doprinijela činjenica da su knjižnice i škole bile zatvorene, a lektiri smo pristupali putem službene stranice e-Lektire.

Iako smo se družili online, to ne znači da je projekt stao. Naime, samo smo ga morali malo preoblikovati. Tako je nastao nastavak "Knjige na jelovniku", samo u online okruženju. 

Učenici 4., 6. i 8. razreda imali su uvodni sat u izbornu lektiru kroz interaktivnu prezentaciju u kojima su im predstavljene po tri izborne lektire, a na temelju informacija i zanimljivosti u prezentacijama, učenici su odabirali koju lektiru žele čitati.

 

Uvodni sat u izbornu lektiru:
4. RAZRED: https://view.genial.ly/5eb919518a39780d0f675dcf/presentation-uvod-u-izbornu-lektiru-4-razred-copy


6. RAZRED https://view.genial.ly/5eb8fad12fb48d0d930bce58/presentation-uvod-u-izbornu-lektiru-6-razred


8. RAZRED https://view.genial.ly/5eb8f2d57199c50d8c41aee5/presentation-uvod-u-izbornu-lektiru-8-razred

 [više]

"Knjiga na jelovniku" u 4.a razredu

Autor: Kristina Darmopil, 28. 2. 2020. 10:41

Nastavak projekta "Lektira na drugačiji način" donio je "Book tasting" u naše škole. Prva radionica održala se u 4. a razredu, a temeljila se na upoznavanju učenika s izbornom lektirom te autonomijom učenika pri odabiru djela za čitanje.

 
Ukratko o radionici
Učionica je postavljena kao restoran, a knjižničarka dočekuje učenike kao "konobar".  Nakon kratkog upoznavanja gostiju restorana prelazimo na najzanimljiviji dio - predjelo, glavno jelo i desert!
 
Na meniju su ni više ni manje, nego - knjige!
 
Djeca proučavanjem kratkog sadržaja, navoda iz knjige i pregledavanjem knjiga odlučuju je li ih knjiga zainteresirala i bi li ju čitali. Odlučuju se koja knjiga im se najviše sviđa za predjelo i glavno jelo, dok desert učenici "kuhaju" sami!
 
Kako je radionica izgledala u 4. a razredu, može se vidjeti na sljedećim slikama
  
  
  
 
 [više]

"Praznici su uvijek ljepši uz dobru knjigu"

Autor: Kristina Darmopil, 28. 2. 2020. 09:52

U sklopu projekta "Lektira na drugačiji način", učenici su tijekom prosinca 2019. i siječnja 2020. godine izbor knjiga za čitanje obavljali na nešto drugačiji način nego inače, a sve pod geslom "Ne sudi knjigu prema koricama".

Knjige, velikim dijelom izborne lektire, zamotane su u stari papir na koji je izdvojen citat, kratki sadržaj ili navod iz knjige koji bi učenicima mogao privući pozornost. Na temelju pročitanog, učenici biraju hoće li pročitati cjelovitu knjigu. Na taj način pokušalo se izbjeći procjenjivanje knjige prema deblljini, slici na koricama i sl. i dati prilika samom tekstu.

Također, valja naglasiti kako su učenici posuđivali lektire za koje nisu znali da su uistinu lektire zbog čega nisu imali obrambeni stav prema čitanju navedenih knjiga. 

 

Vidljivo je kako je učenikova autonomija pri odabiru knjiga vrlo važan motivator za čitanje i poticanje čitanja u osnovnoškoslkoj dobi.

   

   

   

   

 [više]

 



CMS za škole logo
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb / Mlinarska 35, HR-10000 Zagreb / www.os-ksdjalskog-zg.skole.hr / skola@os-ksdjalskog-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju