2017-03-29 15:06:32

Dobar dan, prijatelji

Roditelji i učenici 2.a razreda sudjelovali su na radionici Dobar dan, prijatelji. Četrdesetak sudionika uživalo je u zajedničkom druženju i igri. Dobro smo se zabavili, bolje upoznali, opustili i istraživali što se sve može kroz igru.

Kroz radionicu učenici i učiteljica Irena predstavili su roditeljima način rada u produženom boravku, tj. što je to „Učenje kroz igru“ i što čini program „To sam ja“. Podsjetili smo se kakvo je čudo igra i da je ona glavni dio djetetove stvarnosti. Budući da djeca uče i stječu razna iskustva kroz igru, roditelji su na trenutak postali djeca, prolazili kroz iskustvo niza dramskih igara te učili kroz njih. Igrali smo dramske igre s elementima psihodrame koje omogućavaju osvještavanje pogleda, pokreta, dodira, geste i riječi te upoznavanje i poštivanje različitosti među ljudima i stvaranje atmosfere zajedništva, podrške i povjerenja u razredu.

Saznali smo na zoran način kako se dramske igre mogu provoditi uz sve nastavne sadržaje i kako mogu biti u korelaciji sa svim predmetima. Pokazali smo kako djetetovo sudjelovanje u programu „Učenje kroz igru“ (dramskim igrama s elementima psihodrame) djetetu osigurava lakše svladavanje školskog gradiva te omogućava djeci da budu svjesnija sebe/drugih, svojih misli, (ne)znanja, osjećaja i potreba. Učenje kroz igru postaje zabavnije, a djeca postaju slobodnija, komunikativnija, odgovornija za svoje postupke te spoznajno i emocionalno bogatija.

Radionicom smo  pokazali da zajednička igra pruža mnogo vedrih, zabavnih trenutaka i djetetu otvara mogućnost da izrazi svoju kreativnost, zaigranost, maštovitost ... , a da tijekom igre učiteljica djeci pomaže osvijestiti svoje ponašanje, da  lakše rješavaju  probleme s kojima se susreću u svakodnevici, da otkriju što im smeta, te mogu li drukčije postupiti kada se upuste s nekim u svađu.

Radionica je na trenutak otvorila roditeljima vrata djetinjstva i omogućila im da se uključe, približe djetetu i dobro zabave kroz čudesan kreativni čin igre.

Nadamo se da će ovakav način zajedničkog druženja postati učestaliji jer može postati izvor dobre zabave i način upoznavanja sebe i djeteta kroz igru.   

Irena Vitaljić


Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskoga Zagreb